Köpevillkor och information

KÖPVILLKOR

Följande villkor gäller Selected Fun Nordic ABs (Org.nr 559068-3743)  försäljning till dig som kund. Tänk på att du accepterar dessa villkor i samband med att du gör en beställning, det är därför viktigt att du läser genom våra villkor och information.

Hos oss på Selected Fun handlar du enkelt & tryggt! Vi har inget minsta ordervärde – alla beställningar är lika välkomna!

  • Frakt per häst: 213 kr för liten häst och 225 kr för mellan.
  • Välj mellan faktura- och kortbetalning. Vid fakturaköp betalar du efter du fått hem dina varor.
  • Alltid 2 veckors öppet köp.
  • Kundtjänst! Svar på frågor via e-post. Snabba svar – normalt inom 24 timmar.

For all export orders (outside Sweden), please contact us by mail: info@ponnystallet.se

BETALNING

Betalning sker via vår samarbetspartner Klarna. Vi använder oss av Klarna Checkout, en snabbkassa som underlättar ditt köp! Har du frågor om din faktura? Vänligen kontakta Klarnas kundsupport på 08–12012010.

Enkelt – Handla med din mailadress

Med Klarna slipper du krångliga formulär, långa kortnummer och bankdosor. Istället behöver du bara uppge din mailadress, ditt postnummer och ditt personnummer i vår kassa.

Välj själv hur du vill betala

I Klarna Checkout kan du välja på att betala på fyra sätt:

  • Faktura med 14 dagars betaltid, kostnad 0 kr
  • Faktura med avbetalning, kostnad 29 kr
  • Kortbetalning, kostnad 0 kr
  • Betalning via internetbank, kostnad 0 kr

Faktura – Betala efter leverans

Väljer du att betala via faktura har du efter ditt köp alltid 14 dagar på dig att ta emot och titta på dina varor innan betalning. Fakturan skickas till dig via e-post om du inte valt något annat.

Alla priser är inklusive moms (25%).

LEVERANSVILLKOR

Normal leveranstid av en PonyCycle är inom 8-10 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Vi skickar din vara från lagret i Tyskland där den går iväg med DHL. När varan kommer till Sverige är det Postnord som står för leveransen.

Så snart du lagt din beställning lägger vi en order och varan förbereds för att fraktas till dig. När vi har fått ett paket-nummer så mailar vi det till dig så att du kan spåra varan via Postnord.

Observera att lagersaldot som vi får från Tyskland kan variera något från dag till dag så vi kan inte garantera till 100 % att din häst finns i lager. Men om så är fallet så kontaktar vi dig omgående!

Outlöst försändelse

Enligt Postens nya regler måste du hämta ut ditt paket på utlämningsstället inom 14 dagar, annars returneras det oss. För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till oss, debiteras en avgift om 200:- för att täcka våra kostnader för transport och administration.

Fraktkostnad

Frakt per häst: 213 kr för liten häst och 225 kr för mellan!

ÅNGERRÄTT/REKLAMATION/RETURER

Vi följer lagen om distansavtal: http://www.konsumentverket.se/Vart-arbete/Lagar-och-regler/Konsumentlagar/Lag-om-distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

Öppet köp

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar efter att du mottagit varan (enligt distansavtalslagen, läs mer på länken ovan). Öppet köp gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar förutsatt att varan förutsätter detta. Varan får dock ej vara använd förutom detta.

Vill du utnyttja öppet köp ska du kontakta info@ponnystallet.se inom 14 dagar och varan ska skickas tillbaka komplett, i originalkartong med en anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Returfrakten står du som konsument för. Vid ångerrätt eller reklamation där du som kund ej begär ny vara så återbetalar vi ordersumman eller makulerar fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits. Du returnerar din vara till:

Selected Fun Nordic AB

Brättnegatan 3 

653 49  KARLSTAD

Glöm ej att märka returen med ditt ordernummer och namn.

Reklamation

Skulle du få en trasig vara så kontakta oss på info@ponnystallet.se så fort som möjligt och beskriv felet.

Vid reklamation uppger du ordernummer samt fel/skada på varan. Vid en eventuell retur är det viktigt att varan förpackas på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas. Vi kontrollerar alla returnerade produkter noga och vid ett giltigt returärende står vi för frakten. Du returnerar din vara till:

Selected Fun Nordic AB

Brättnegatan 3 

653 49  KARLSTAD

Glöm ej att märka returen med ditt ordernummer och namn.

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Selected Fun förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. Vid reklamation där kund ej begär ny vara ska Selected Fun återbetala ordersumman inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits.

Frågor? Kontakta oss på info@ponnystallet.se


ÖVRIGT

Säkerhet & Sekretess

Selected Fun garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter.

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses skall hänföras till force majeure. Vilket innebär att Northern story befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Vi reserverar oss för prisändringar och tryckfel.

KONTAKTINFORMATION

Selected Fun Nordic AB

Brättnegatan 3 

653 49  KARLSTAD

Kontakt: info@ponnystallet.se

Företaget innehar F-skattesedel. Org.nr: 559068-3743